Friday, March 16, 2007

sahabat.yang.hilang

Memang benar kata orang, selepas kita kehilangan sesuatu, barulah kita tahu betapa berharganya benda itu.

Pernah kah kau fikir betapa tergurisnya hati ini
Bila sahabat yang dikatakan sejati membiarkan diri ini menyepi
Diri bagai dibuang ke tepi

Persefahaman tidak pernah wujud antara kita.
Walaupun cita-cita sama-sama dibina
Kenangan manis tidak dapat menandingi kenangan pahit bersama
Persahabatan pun terlerai begitu sahaja

Mengapa penyesalan hanya datang sekarang?
Mengapa tidak menyejukkan hatiku dahulu ketika aku berang?
Luka hati telah lama bersarang.
Atau penyesalan terjadi kerana kau sedar aku lah sahabatmu seorang?

Namun tidak lagi aku berdendam kawan.
Kerana aku yakin, itulah kenyataan :)
Akan aku bawa kenangan-kenangan
Mengharungi liku-liku hidup di hadapan.


Yakinkan dirimu yang aku tidak membenci mu
Sebaliknya aku bersyukur mendapat kawan seperti diri mu
Murah hati, baik and sering membantu
Di kala aku menghadapi jalan buntu.

Atiqa, terima kasih atas segalanya
Akan ku kenang dirimu walau sekerdil mana

Dan jangan kau khuatiri kawan ku
Aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan mu
Berpaling lah pada ku bila kau temu jalan buntu
Aku akan cuba sedaya upaya membantu

Carilah pengganti erdiah
Sebagai teman sejati mengharungi hidup di alam fana
Aku bukan untuk mu

Persefaham tidak akan lagi wujud antara kau dan aku.

No comments: